Pedagog specjalny mgr Katarzyna Wieldzyk w roku szkolnym 2024/2025 pracuje w dniach: 

Poniedziałek 7.00-11.00

Wtorek 7.30-11.00

Środa 7.30-11.00

Kontakt mailowy z pedagogiem: pedagogspecjalny156@gmail.com 

Spotkania z pedagogiem specjalnym odbywają się na terenie przedszkola po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym lub telefonicznym.

 

W roku szkolnym 2024/2024 pedagog specjalna prowadzi w wybranych oddziałach oraz grupach terapeutycznych poniższe innowacje oraz projekty:

 

Innowacja:

EMOCJONALNE ODKRYCIA – INNOWACYJNE PODEJŚCIE DO NAUCZANIA W PRZEDSZKOLU (październik-marzec)

Innowacja została stworzona z myślą o wsparciu dzieci w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych. Program ten integruje naukę o emocjach z codziennymi zajęciami edukacyjnymi, oferując dzieciom angażujące, interaktywne i praktyczne doświadczenia. Poprzez opowieści, zabawy, eksperymenty i refleksje, dzieci uczą się rozpoznawać różne emocje, rozumieć ich przyczyny i skutki, a także wyrażać je w sposób odpowiedzialny i empatyczny.

 

Projekty:

UWAŻNOŚĆ – NASZA SIŁA, WIELKA MOC. Mindfulness

Jest to autorski program edukacyjny, który bazuje na założeniach Jona Kabat – Zinna, twórcy najpopularniejszego, 8-tygodniowego modelu pracy z uważnością – MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction). Uważność to „szczególny rodzaj uwagi, nieosądzającej i intencjonalnie skierowanej na wybrany element bieżącego doświadczenia”. To kompleksowe narzędzie do rozwijania i stymulowania zmysłów, usprawnienia procesu zapamiętywania i budowania motywacji oraz pozytywnego nastawienia do nauki.

 

SZTUKA EMOCJI. Ogólnopolski projekt edukacyjny

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Sztuka emocji”, ma na celu skierować uwagę i działania w obszar emocji, wykorzystując do tego sztukę pod jej wszelakimi postaciami.

 

Inne: 

CHRONIMY DZIECI. Zajęcia z wykorzystaniem scenariusza FDDS z zakresu profilaktyki przemocy i wykorzystywania seksualnego (8 bloków)

Zajęcia z wykorzystaniem scenariusza FDDS z zakresu profilaktyki przemocy i wykorzystywania seksualnego (8 bloków)

Re­alizacja tych zajęć może się przyczynić do wczesnego rozpoznania przez same dzieci trudnych, zagrażających sytuacji i reagowania na nie. Zajęcia profilaktyczne nie dają gwarancji ochrony dziecka przed krzywdzeniem, stają się jednak okazją do wyposa­żenia dzieci w wiedzę i umiejętności rozpoznawania zagrożenia oraz skutecznego re­agowania. Ważne jest, by dzieci zwracały się do dorosłych o pomoc i umiały mówić o trudnej dla nich sytuacji na jak najwcześniejszym etapie.

 

Bajki terapeutyczne

”Potworne zachowania społeczne” wsparcie w zrozumieniu zasad społecznych, poznaniu swoich emocji, panowaniu nad nimi i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

Wsparcie w zrozumieniu zasad społecznych, poznaniu swoich emocji, panowaniu nad nimi i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.